Az új választási törvénynek van egy érdekes része. Ha nincs ügyfélkapum (miért is lenne, analóg vagyok egy digitális világban) és akadályoztatva vagyok a regisztrációban, akkor a jegyző eljön hozzám, hogy regisztrálhassak.

A regisztráció egy személyes részvételt követelő procedúra, amit nem lehet levélben elintézni, mert nem vagyok külhoni magyar állampolgár. Itt élek, szenvedek, küzdök ,adózok, szívok... Olyan a munkahelyem, ahol napi 12 óra robot, reggel hattól este hatig. Azt a pár nap szabadságot, meg ami jár, nem arra akarom felhasználni, hogy sorban álljak a jegyző előszobájában egy regisztrációs papírért. Szavazni meg akarok, mert akarok és kész.

Szerintem vagyunk így egy pár ezren az országban. Jövőre, mikorra ez élessé fordul, a marha nagy ésszerűsítésben a jelenlegi jegyzőségek bő harmada eltűnik. A lakóhelyemtől is közúton 11 kilométerre lesz a jegyző asszony. Neki is van munkaideje. Cirka akkor dolgozik, mikor én. Akadályoztatásom, és a többi dolgozó ember akadályoztatása miatt este hét óra után sok szeretettel várom egy röpke regisztrációra. Tömegközlekedés nincs.

Kíváncsi vagyok ki fogja kifizetni ezeket a költségeket. Én, mert nem tudtam elmenni regisztrálni? Sárga csekken, hogy még drágább legyen? Vagy szimplán lenyeletik a jegyzővel? Vagy a körjegyzőség ki fog vetni egy regisztrációs adót? Vagy lesz regisztrációs díj (egyszeri???) mint a kamaráknál?

Vagy erre számított a törvényalkotó? Hogy akkor hagyom az egészet a picsába?

süti beállítások módosítása