Felvirradt a nap, mikor a gazdasági szabadságharc egyik legfontosabb csatájának útjából elgördült az egyetlen akadály. A T. Ház bólintott.
Természetesen a reklámszakemberek már tuttira vették, hogy ha eddig mindenre bólintottak, akkor ez sem fog dugába dőlni. A MOL reklámja máris kompatibilis a kormány eddigi tevékenységével és kommunikációjával.
Nem akartam berakni az egész reklámot, mert minden csapból és MOL-kútból ez folyik, csak három képet tettem ide. Ez is szemlélteti elméletem helyességét.
"Egy irányba tartunk", hirdeti a szlogen és lelki szemeim előtt megjelenik Orbán Viktor magyar hangja, aki ezt a mondatot, és az ezzel egyenértékű "elmúlt nyolc évet" és a "zembrek felhatalmazását" kombinálja egy éve. Ezzel meg is él a magyar médiapiacon. Olyan, mint a szépemlékű Budapest Tv. Egyazon színvonalon tudott maradni több évig. A bányászbéka segge alatt, de ott tartósan.
A képekből még kitűnik, hogy ha haladni akarunk, akkor mindenkit félre kell lökni az útból. Szegény kerékpárosok ékalakban haladnak előre, de a jobbra tartó nyilak (nem véletlen) félrelöknek mindenkit az útból. Ez is a mostani retorika és a mindennapi gyakorlat része. Akinek ellenvéleménye van, vagy csak egy kicsit is másképpen látja a dolgokat az takarodhat az útról. Aki nincs velünk az ellenünk van, szól az örök mondás. Sőt visszatér a régi, miszerint a nép nemzet ellensége.
A reklámblokk végén, még felteszik a kérdést, mintegy szociális konzultáció szerűen. Téged mi hajt? Engem a túlélési vágy. És téged?