ZB

Címkék: vélemény politika közélet

2010.02.23. 18:20

Ma jött a kopogtató cédula gyüjtő a Zöld Baloldal nevű, általan sose hallott, társaságtól. Nem adtam oda nekik, mert nem ismerem sem őket, sem a programjukat. Klaviatúrára kaptam, mert a neten minden fenn van.

Felzúztam a Zöld Baloldal honlapjára és egy kicsit körülnéztem. A képek ilyen jellegű beillesztése nem véletlen, hiszan TGM az SZDSZ szárnyai alól tolódott el balra. A Zöld Baloldal első számú szellemi atyjává nőtte ki magát.

Az alapítók névsorát megnézve: Magyarországi Munkáspárt 2006, Fiatal Baloldali Unió, Európai Feminista Kezdeményezés egy más Európáért, Zöld Demokraták.

Hát a Munkáspárt honlapjára felzúzva rögtön a '80-as évek elején találtam magam. Talán csak Fidel Castro öregedett egy kicsit. A honlapon alapvetés Marx, Engels és Lenin. És persze a mai, magukat baloldalinak, de inkább USA ellenesnek tartó Dél-Amerikai baloldali vezetők. Talán annyit finomodott a kultusz, hogy Sztálin képe azért nincs kinn.

Érdekes, hogy a szélsőségek elleni felszólalásokban meg sem említik ezeket a csoportosulásokat, pedig a szélsőség bármelyik oldalon veszélyes. Sőt, a sokat emlegetett rasszizmus és zsidógyűlölet sem állt messze a baloldali és kommunista eszméket hirdető csoportosulásoktól. Izraelben elég sok orosz zsidó tudna mesélni, hogy mit is keres ott.

Mostmár kevésbé csodálkozom azon, hogy 40 bejegyzett párt és szövetség indul az országgyűlési választásokon. Mindenki ott akar lenni a fazék mellett, pedig mindegyiknek a választási igérete a kisebb parlament. Ha mindegyik betartja ezt az igéretét, akkor nem kell sok képviselőt eltartani.

süti beállítások módosítása