Eredeti bizony.

A nagyságos törvényhozás megint úgy adott, hogy elvett. Nem elég, hogy mindenféle barom indokokkal felemelték az üzemanyag jövedéki adóját, amivel már az adótartalom elérte a bűvös 50% feletti határt, és persze a lélektani 300 Forintot is. Nem kimondva a gazdaság minden szereplője árat emel, mert drágább az üzemanyag.

De még a zöldkártya elvonását is úgy intézték, hogy inkább elvettek, mint adtak. A négy évnél régebben (2006 december 31 előtt) vett vadi új szalonautókra is eredetvizsgát kell csináltatni, ha elviszi a polgár műszaki vizsgára. 17500 Forintért. Csak a legalsó hagon számolt számítások szerint is 350 000 autós érintett. Ez 6 milliárd 125 millió Forint. Ezt még ki kell húzni az amúgy is agyonnyúzott autóstársadalomból. Nem fizetünk még eleget.

Csak azt nem értem, hogy miért azzal indokolják, hogy a fenti dátum előtt könnyebb volt a forgalmi engedély hamisítani. Ki tehet erről? Az a 350 ezer autós, aki szerencsétlen módon 4 évvel ezelőtt elhitte a mélyen tisztelt hatóságnak, és a szalonnak, hogy ott nem lopott autót vesz, hanem újat? Nem hiszem.

Nem ártana egy próbapert indítani a jogszabály alkotója ellen. Akár becsületsértésit is indíthatna egy autószalon, hogy olyat feltételeznek róla, ami hitelrontásként is felfogható. Elvégre azt feltételezik, hogy a szalonból kigördült új autó mégsem az.

Különben is, ha müszaki vizsgára viszem a járművet, az nem azt jelenti, hogy értékesíteni akarom, csak azt, hogy a szabályokat betartva akarok közlekedni. Miért kell akkor egy olyan dologra kötelezni, ami csak kihúz a zsebemből 17500 Forintot, de semmire nem tudom használni. Ha el akarom adni, akkor ez már úgysem használható. és kell egy újat csináltatni.

Melyik jogszabályalkotó fia/menye/nagybátyja eredetiségvizsgáló?

süti beállítások módosítása