A mostani áram áremelést eléggé beszoptam. Először is szerencsétlen módon az E.ON felségterületén lakok, ráadásul közöm nincs a távfűtéshez. Ezért is ragadtam klaviatúrát, mert nagyon felháborít, egyébként mindig, amikor meghallom azt a szót, hogy távhőkompenzáció. A másik a gázártámogatás, de ez más tészta.

Az áramszolgáltatók kötelesek átvenni a "zöld"energiát. Azt az árammennyiséget, ami akkor keletkezik mikor a távhő és a melegvíz. A zöldet azért tettem idézőjelbe, mert ennek az előállításához például a pécsi Hőerőmű napi(!) 3 hektár erdőt tüzel el. Ez ám a "zöld" energia.

Igazából az a bajom, hogy aki távhőt kap, az nem igazán tesz érte semmit. És még támogatást is kap, tehát igazából a kényelmet sem fizeti meg igazán. Az ő kényelmének  a melléktermékeként keletkező villamos energia miatt az én áramszámlám emelkedik. Én nem kapok semmilyen távhőkompenzációt, mert nem távfűtésés házban lakom. Én megküzdök a melegért. Megveszem a fát 14000Ft + ÁFA/M3 áron, kifizetem a fuvart, felvágom, felhasogatom, behordom. És semmilyen támogatást nem kapok. Ráadásul még az áramszámlám is magasabb lett. Mivel a gáznak híre-hamva sincs a közelben még a melegvizem is drágább, mert az is árammal megy.

Jó lenne tudni, hogy miért nyúzzák a szolgáltatók a végtelenségig a kiszolgáltatott vidéki lakosságot. A fenti grafikon is mutatja, hogy a budapestiek fizetnek még így is a legkevesebbet az áramért, a gázról és a távhőről meg minden egyéb kényelmi dologról nem is beszélve. Ráadásul az országos átlagkereset is ott a legtöbb. Na ezt magyarázza meg valaki.

Várom a kommenteket pro és kontra.

süti beállítások módosítása