Ma voltam a saját almatermésemből 100%-os almalét csináltatni. Ma Magyarországon ezt is lehet. Ez az almalé nem úgy kezdődik, hogy víz, almalé (sűrítményből), citromsav, E hegyek.

Egyszerű mezei hidegen préselés, és pasztőrözés. Vákuumzacskó meg egy csap. Fél év garanciát adnak, hogy megfelelő tárolás mellett nem fog megforrni. 100 kiló almából 60 liter lett. 140 Ft+Áfa/liter az ára. Ha hozzászámolom a benzint, amiért elvittem száz kilométerre az üzembe az almát, meg az időmet, amit az alma leszedésével töltöttem, akkor sem jön ki 200 forintnál drágábbra egy liter.

A hozzászólás azért született meg, mert az aktuális Tesco ujságban hasonló terméket akcióban láttam 310 Ft/l áron. Ez literenként 110 Ft. Jó, ők megveszik a léalmát 5-10 Ft/kg áron. 5 kiló almából lesz három liter lé, tehát csak literenként durván 100 forint a különbség. Azért ez nem rossz haszon.

Szerencsére ez az üzem, ahol én jártam helyi emberek, saját almájából, helyi munkaerővel készül. Mára olyan híre lett, hogy akár három műszakban is mehetne az üzem. Amit nem értettem, hogy nem megy, mert nem talál annyi munkaerőt az üzem egy kb 450 felnőtt lakosú eldugott településen, hogy éjjel nappal dolgozzanak. A munkanélküli és szociális járadékok még mindig hoznak annyit a konyhára, hogy nem éri meg dolgozni.

Nagyon sok sebtől vérzik ez a dolog, és így nem is fog előrelépni senki. Lehet itt bárki kormányon. Amíg ezeken a dolgokon nem változtat, addig nem lesz itt senkinek jobb, azon a néhány politikuson kívül, aki már megtömte a zsebét vagy ezután akarja megtömni.

A munka és a magyar termékek becsületét kéne visszadni. Onnantól kezdve lehetne miről beszélni.

süti beállítások módosítása