Zrínyi 1566

Címkék: vélemény kultúra szigetvár zrínyi

2009.09.04. 11:29

Elöször is, azért emeltem be a plakátot, mert már nem lehet jegyet kapni, így nem reklám  (esetleg jövőre.)

Tegnap megnéztem az előadást, mert egy nagyon kedves ismerősöm lévén sikerült két jegyhez hozzájutnom.

Az egész előadásról csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni.

Zrínyi akkori szerepét, és a politikai ármánykodásokat feldolgozva, történelmi tényeken alapuló cselekménysorozatot vonultattak fel.

Minden szereplő kihozta magából a maximumot. A technikai személyzet is felnőtt a feladathoz.

Sasvári Sándor minden allűrtől mentesen játszotta Zrínyi szerepét. Tökéletesen érthetően, minden szavát tisztán lehetett érteni. Ez egy szabadtéri előadáson nagyon nagy szó.

Feke Pál méltó a szerepére és alázattal játszva megmutatta, hogy van helye a fiataloknak egy ilyen volumenű darabban is.

Beleznay Endre kicsit otthon játszott, hiszen baranyai kötődésű. Én személy szerint még soha nem láttam komoly szerepben. Féltem is tőle, de nagyszerű volt.

Az előadás egyik érdekessége az volt, hogy a statiszták a helyi hagyományőrző egyesületek tagjaiból kerültek ki, és a horvát katonákat a csáktornyai Zrínyi gárda játszották, és eredeti horvát nyelven adták elő a szerepüket.

Nagyon sokat jelentett, hogy Szigetváron a várban volt az előadás és rengeteg helyi néző volt, aki kiskora óta tudja, hogy ki is az a Zrínyi Miklós.

Jó volt tegnap magyarnak lenni, szigetvárinak lenni.

süti beállítások módosítása