Ötletelés

Címkék: vélemény politika közélet

2011.09.09. 20:51

Nem tudom mi mehet egy ilyen politikai dzsemborin, mint a mostani frakcióülés (kihelyezett, mert a Parlament erre kicsi, és spórolás van), mert igen messze vagyok a tűztől. Annyira, hogy még a rőzsét sem én gyűjtöm hozzá, de nincsenek vad illúzióim. Ha azok az ötletek vállalhatónak minősülnek amik kikerülnek, akkor mi mehet a körön belül?

Nézzük, ezt a Nemzeti Erő(???!!!muhaha)forrás Minisztériumából kipattant rettenetes gazdaságélénkítő találmányt. A "diplomásadót". Biztos kidolgozott hatástanulmánnyal jelent meg Réthelyi miniszter úr, hogy elkápráztassa a Nemzet Jobbkezét, és persze a Fényességest. Biztos ki is égett a szemük, mert hagyták, hogy a Nagypapa előjöjjön a farbával a nyilvánosság előtt is.

Saját példámból kiindulva....

Rettenetesen öregnek érzem magam. A hír olvastán az jutott eszembe, hogy "Bezzeg a mi időnkben...", pedig még csak a negyvenes éveim elején vagyok. Akkor érettségiztem, mikor a cocializmus az utolsókat rúgta. Még nem a legutolsót, de már rugdosott. Akkoriban még nem volt ennyi büfé-könyvtár szak, és diplomagyár. Nem volt egyszerű bekerülni a felsőoktatásba, főleg nem egyetemre. Az akkori nehéz anyagi körülmények között nekem sem jött össze, úgyhogy az én diplomámat, a mostani politikai elitével ellentétben nem az állam fizette. Később, mikor már a hátam a falnak volt vetve és a farkasok már a nadrág szárát marcangolták az előremenekülést választottam. Távoktatós, de inkább levelezősre hajazós tagozaton szereztem egy informatikus mérnöki diplomát, természetesen költségtérítésest. Csak a tandíjat számolva, direkt semmi egyebet, 1 200 000 forintba került a 8 félév. Ez az akkori egy évi bruttó keresetem volt, tehát a családtól elvettem az éves kereset negyedét a szebb jövő reményében. Nem volt könnyű.

Most, hogy lenne gyümölcse a diplomának el akarják venni a különbözetet. Próbálnak ismét a falnak szorítani és a farkasok ismét vicsorognak.

Nem tudom belegondolt-e valaki, hogy eddig is egy nagy csomó diplomás, főleg az olyanok, akik használható tudást szereztek, nem a büfé-könyvtár szakos diplomagyárasokra gondoltam, akik után az egyetem annyi fejkvótát kapott, hogy nem győzték kitalicskázni a pénzt, mint Pécsen, hanem azokra, akik után kapva kapnak a Lajtán túli munkáltatók, fogják magukat és elmennek. Felpakolják a kis családot az autóra, elzárják a gázcsapot, lecsapják a villanyóra alatt a biztosítékot és meg sem állnak, míg a határtól legalább 300 kilométerre nincsenek.

Akkor ki fog itt diplomásadót fizetni? Ki fog gyógyítani, tanítani, tervezni, irányítani? A szellemi tőke így is a leggyorsabban húz kifelé az országból, és a Nemzet Tollának felhívására sem fog itt maradni. Miért kellene egy nehezen megszerzett diploma, főleg fizetős után még beállni a jeges folyóba árral és széllel szembe? Ekkora nemzeti öntudat nincs!

süti beállítások módosítása