Navra kiszólt az elefántcsonttorony ablakán. Nem nézett ki, nehogy lásson valamit a valóságból, csak kikiabált az íróasztal mögül. Nem gondolta, hogy meghallja valaki. Hangját nem nyelte el a sötétség, szétterült a síkságon. Ismét belerugott a fogatlan oroszlánba. Ezt a mutatványt nagyon szereti. Csodálói el vannak ájulva, hogy milyen közel mer menni a vadállathoz, a vadállat meg csodálkozik, hogy miért bántják őt folyamatosan.

A közigazgatás átszervezéséről nyilatkozva ismét odament az oroszlánhoz:

Az egyablakos ügyintézéssel - az úgynevezett kormányablakokkal - kapcsolatban kifejtette: elképzeléseik szerint "első körben", január 1-jétől ez 300 státusz betöltésével jár. E 300 közül 200-at meghirdettek a meglévő közigazgatási állományban, 100-at pedig a munkaerőpiac felé. Az első adatok szerint a 200-ra 20-an jelentkeztek, míg a 100 "külsős" helyre kétezren - ismertette a miniszter, aki szerint ez jól mutatja, hogy ma a magyar közigazgatás a személyi állományát tekintve mennyire áll készen a megújulásra. Ha nem tudjuk a közigazgatás kultúráját megváltoztatni az ügyfélelhárítástól az ügyfélbarátságig, akkor az egész reform meg fog bukni - jelentette ki, hozzáfűzve, hogy ezért nagy jelentőséget tulajdonít a közigazgatás személyi fiatalításának.

(fidesz.hu)

Először is, nem ismeri az állományt. Az első fokon, ügyintézői szinten, ahonnan előrelépést jelentett volna a front-office állás, nem dolgoznak nagyon felsőfokú végzettek. Akinek diplomája van egy kis hivatalban, az osztályvezető vagy hivatalvezető. Onnan már visszalépés a front-office. A megyei/regionális hivatalokban nem végeznek első fokú ügyintézést. A legtöbb ott dolgozónak fogalma sincs az első fokú eljárásról. Nem fogott ügyiratot ténylegesen a kezében évek óta.

Másodszor. Az egész hivatali struktúráról egy pár oldalas általános tájékoztatót küldtek szét a hivataloknak. Nem a végeken, a megyei/regionális hivatalokban sem tudnak felelős beosztásban lévő vezetők semmit arról, hogy mi lesz január elseje után. Semmiről. Az egész összevonásosdiról annyi jön le, hogy a minisztériumi szint nap, mint nap kérdőivek százait küldi le azonnali határidővel. Ez a lentieknek azt sugallja, hogy fent sem tud senki semmit, ugyanis most tájékozódnak. Novemberben. Januárban meg teljes töltéssel indul az új struktúra. Létszámról, bérről, de egyáltalán a névről senki nem tud semmit.

Harmadszor. Aki már belül van az tudja, hogy mit jelent ügyfelesnek lenni. Nem egy leányálom. aki egyszer kikerült a darálóból az nem nagyon vágyik vissza. Tudomásul kell venni, hogy a közigazgatás büntetőszázada a közvetlen ügyfélfogadás. Folyamatos megalázkodás és indokolatlan sérelmek nap, mint napi eltűrése. Mindenért az ügyfeles a felelős. Azért is ha esik, azért is, ha süt a nap. Ő ül ott, őrajta töltik ki az ügyfelek az összes vélt vagy valós sérelmük bosszúját.  Ki kell próbálni, aztán el lehet gondolkozni, hogy lehet-e ezt hosszútávon csinálni.

Negyedszer. Azért a pénzért amit adnak nehéz lesz találni olyan háromszáz embert, aki mind a 14 beintegrált hivatal ügymenetében járatos. Azzal a tudással már a versenyszférában ennek a pénznek a tízszeresét is meg lehet keresni és nem kell az ügyféllel kínlódni. A kétezer "újoncból" nem biztos, hogy két hónap múlva az fogja magát szerencsésnek érezni, aki bekerült. Az első évben irdatlan lemorzsolódás lesz.

Ötödször. A közigazgatás személyi állomány hajlamos lenne a megújulásra, ha tudná, hogy mit várnak el tőle. És nem mindenért ők lennének a felelősek. Ha nem megy a szekér, akkor beléjük rugnak először és a legnagyobbat.

Tibor! Nézz ki néha az ablakon! Kinn is emberek élnek!